29 de agosto de 2024

Cartas Irritantes: A Lista das Cartas Mais Odiadas do Jogo

Dimension Shifter
Sabe quando você está prestes a ganhar a partida ou completar um combo magnífico e seu oponente joga tudo por água baixo com apenas uma carta?  Se a resposta for sim, você não está sozinho! Neste post, vamos listar as cartas mais odiadas de Yu-Gi-Oh!, aquelas que te fizeram brigar até com seus melhores amigos! Prepare-se para relembrar os momentos mais frustrantes dos seus duelos e descobrir quais cartas merecem o título de destruidora de amizades.

Apresentação

Antes de começarmos, vou me apresentar. Sou o Cyro, um apaixonado por Yu-Gi-Oh! desde criança. E já faz 12 anos que divido minha paixão por esse jogo incrível no meu Blog Super Yu-Gi-Oh! Por lá, você encontra de tudo um pouco: análises de arquétipos, histórias da lore, listas e muito mais.

Mas chega de enrolação, vamos pra lista! Primeiro vou começar falando das cartas que mais me irritaram nos primórdios dos meus duelos, os Monstros Flip! 

Monstros Flip


Man-Eater Bug
Nível 2 / EARTH
ATK 450 / DEF 600
Insect / Flip / Effect
FLIP: Target 1 monster on the field; destroy it.



Penguin Soldier
Nível 2 / WATER
ATK 750 / DEF 500
Aqua / Flip / Effect
FLIP: You can target up to 2 monsters on the field; return those targets to the hand.


Cyber Jar Yu-Gi-Oh! card


Cyber Jar
Nível 3 / DARK
ATK 900/ DEF 900
Rock / Effect
FLIP: Destroy all monsters on the field, then both players reveal the top 5 cards from their Decks, then Special Summon all revealed Level 4 or lower monsters in face-up Attack Position or face-down Defense Position, also add any remaining cards to their hand. (If either player has less than 5 cards in their Deck, reveal as many as possible.)


Embora os monstros Flip pareçam inofensivos para os padrões atuais, na minha época, eles eram como minas esperando para explodir. Aquele momento em que você ia atacar um monstro com a face para baixo era como jogar roleta russa. Seria um monstrinho fraco ou uma armadilha mortal esperando para te pegar? A incerteza era o que tornava os duelos com monstros Flip tão emocionantes (e frustrantes)!

Spells e Traps de Batalha

Magic Cylinder Yugioh


Magic Cylinder
Normal Trap
When an opponent's monster declares an attack: Target the attacking monster; negate the attack, and if you do, inflict damage to your opponent equal to its ATK.


Mirror Force Yugioh

Mirror Force
Normal Trap
When an opponent's monster declares an attack: Destroy all your opponent's Attack Position monsters.


A emoção da fase de batalha era indescritível, mas essas cartas adicionavam um toque de suspense que nem sempre era bem-vindo. A sensação de estar sempre à mercê do seu oponente, esperando por alguma armadilha, era tensa demais. Atacar sem se precaver das armadilhas do oponente era um ato de coragem!

Swords of Revealing Light

Swords of Revealing Light
Normal Spell
After this card's activation, it remains on the field, but destroy it during the End Phase of your opponent's 3rd turn. When this card is activated: If your opponent controls a face-down monster, flip all monsters they control face-up. While this card is face-up on the field, your opponent's monsters cannot declare an attack.


Essa ja deixava a emoção da fase de batalha toda para o oponente...

Board Breakers

Mas agora voltando a questão de uma carta só acabar com todo o seu campo e a sua felicidade, não podemos deixar de falar dessas três:

Raigeki

Raigeki
Normal Spell
Destroy all monsters your opponent controls.


Harpie’s Feather Duster

Harpie’s Feather Duster
Normal Spell
Destroy all Spell and Trap Cards your opponent controls.


Evenly Matched

Evenly Matched
Normal Trap
At the end of the Battle Phase, if your opponent controls more cards than you do: You can make your opponent banish cards from their field face-down so they control the same number of cards as you do. If you control no cards, you can activate this card from your hand.

Floodgates

As floodgates são um dos temas mais controversos em Yu-Gi-Oh!. Enquanto alguns jogadores as veem como uma ferramenta estratégica válida, outros as consideram um câncer no jogo. A verdade é que essas cartas criam um dilema: por um lado, elas podem tornar o jogo mais estratégico; por outro, elas podem sufocar a criatividade e a diversidade dos decks. Essas são as três mais odiadas, na minha opinião:

Imperial Order

Imperial Order
Continious Trap
Negate all Spell effects on the field. Once per turn, during the Standby Phase, you must pay 700 LP (this is not optional), or this card is destroyed.


Skill Drain

Skill Drain
Continuous Trap
Activate by paying 1000 Life Points. The effects of all face-up monsters on the field are negated while those monsters are face-up on the field (but their effects can still be activated).


Mystic Mine

Mystic Mine
Field Spell
If your opponent controls more monsters than you do, your opponent cannot activate monster effects or declare an attack. If you control more monsters than your opponent does, you cannot activate monster effects or declare an attack. Once per turn, during the End Phase, if both players control the same number of monsters: Destroy this card.

Handtraps

Também não podemos esquecer das cartas que todos são obrigados a usar, as handtraps! Como o nome já diz, elas ficam na mão,  o que torna a partida muito mais estratégica, pois você nunca sabe se o seu oponente vai acabar com os seus planos!

Nibiru, the Primal Being

Nibiru, the Primal Being
Nível 11 / LIGHT
ATK 3000 / DEF 600
ROCK / Effect
During the Main Phase, if your opponent Normal or Special Summoned 5 or more monsters this turn (Quick Effect): You can Tribute as many face-up monsters on the field as possible, and if you do, Special Summon this card from your hand, then Special Summon 1 "Primal Being Token" (Rock/LIGHT/Level 11/ATK ?/DEF ?) to your opponent's field. (This Token's ATK/DEF become the combined original ATK/DEF of the Tributed monsters.) You can only use this effect of "Nibiru, the Primal Being" once per turn.


Ash Blossom Joyous Spring

Ash Blossom Joyous Spring
Nível 3 / FIRE
ATK 0 / DEF 1800
Zombie / Tuner / Effect
During either player's turn, when a card or effect is activated that includes any of these effects: You can discard this card; negate that effect.
● Add a card from the Deck to the hand.
● Special Summon from the Deck.
● Send a card from the Deck to the Graveyard.

You can only use this effect of "Ash Blossom & Joyous Spring" once per turn.


Dimension Shifter

Dimension Shifter
Nível 6 / DARK
ATK 1200 / DEF 2200
Spellcaster / Effect
If you have no cards in your GY (Quick Effect): You can send this card from your hand to the GY; until the end of the next turn, any card sent to the GY is banished instead.


Bom, duelistas, por hoje é só! Espero que tenham se divertido relembrando os momentos mais frustrantes de Yu-Gi-Oh!  Mas eu quero saber de vocês: o que acharam dessa lista? Concordam com as cartas escolhidas? Quais outras cartas vocês acham que merecem estar aqui? Compartilhem suas experiências e histórias nos comentários! E lembrem-se, a raiva faz parte do jogo, mas o importante é manter a calma e seguir duelando. Até a próxima!

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